Calitatea spaţiului educaţional a fost dezbătută la forumul internaţional Building Education
Calitatea spaţiului educaţional în sensul propriu al cuvântului a fost dezbătută în cadrul forumului internaţional Building Education, la care au participat specialişti în domeniul arhitecturii şi design-ului din ţară şi străinătate, concluzia fiind că şcolile din România nu corespund unor standarde în privinţa sălilor de cursuri.
“Ne propunem să investigăm relaţia dintre calitatea educaţiei influenţată de calitatea spaţiului, relaţie foarte importantă. Acest lucru încercăm să îl facem cercetând ce se întâmplă în România şi în alte ţări. (…) Avem o sesiune interesantă în care am chemat directori, conducători ai unor şcoli şi arhitecţi care au lucrat pentru designul acestor şcoli pentru a vedea dacă există caracteristici speciale”, a declarat arhitect Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România.
El a arătat că specialiştii în domeniul arhitecturii nu sunt tocmai aceia care decid modul de execuţie a modernizărilor şi renovării şcolilor. “Ştiu că şcoala în care am studiat eu acum 30 de ani funcţionează mult mai prost astăzi din punct de vedere spaţial. Spaţiile au fost închiriate pentru alte activităţi, curtea şcolii nu mai este ce a fost pe vremuri şi se închiriază pentru alţi utilizatori”, a spus Şerban Ţigănaş.